MUZA \ текст \ диссертация M.A.
Список литературы

  1. Барановский Г.В. Архитектурная энциклопедия второй половины XIX века. - [чертежи, в 7т., переиздание по: СПб.: Редакция журнала "Строитель", 1902-1908] - Т.3. -М.: Арт-родник, 2006. - 500 с.
  2. Бархин Г.Б. Архитектура театра. - М.: Академия архитектуры СССР, 1947. - 248 с.
  3. Березовский Б.Л. Филармоническое общество Санкт-Петербурга. История и современность. - СПб.: КультИнформПресс, 2002. - 454 с.
  4. Бонфельд М.Ш. Музыка: Язык. Речь. Мышление. - СПб.: Композитор, 2006. - 648 с.
  5. Дуков Е.В. Концерт в истории западноевропейской культуры. - М.: Классика XXI, 2003. - 254 с.
  6. Ерофеева Н.Н. Многозальные зрелищные учреждения. Принципы расчета вместимости и рациональные типы зданий: автореф.дис. … канд.архитектуры. - М.,1972. - 29 с.
  7. Засыпкин В.В. Организация внутренних пространств зрительных залов с учетом их воздействия на состояние человека // Вiсник Национальноi Академиi будiвництва I архитектуры [Киев]: Проблеми архітектури і містобудування. - 2008. - №6(74). - С. 54-57
  8. Иконников А.В. Архитектура ХХ века: утопии и реальность. (в 2 т) - т.1.- М.: Прогресс-Традиция, 2001. - 655 с.
  9. Йордан В.Л. Акустическое проектирование концертных залов и театров. - М.,Стройиздат, 1986. - 170 с.
  10. Кидсон П., Мюррей П, Томпсон П. История английской архитектуры. - М.:Центрполиграф, 2003. - 382 с.
  11. Кириков Б.М., Штиглиц М.С. Архитектура ленинградского авангарда: путеводитель. - СПб: Коло, 2008. - 384 с
  12. Кириченко Е.И. Романтизм и историзм в русской архитектуре XIX века (К вопросу о двух фазах развития эклектики) // Архитектурное наследство. - 1988. - Вып. 36. - С.130-143.
  13. Кликс Р.Р. Художественное проектирование экспозиций. - М.: Высшая школа, 1978. - 368 с.
  14. Конен В.Д. Третий пласт: новые массовые жанры в музыке ХХ века. - М.: Музыка, 1994. - 160 с.
  15. Концертные залы. / под ред. М.Р. Савченко. - М.:Стройиздат,1975. - 152 с.
  16. Корнфельд Я. Театр, кино, концертный зал на Западе // Архитектура СССР. - 1934. - №3. - С.18-27.
  17. Кошман Л.В. Город и городская жизнь в России XIX столетия: социальные и культурные аспекты. - М.: РОССПЭН, 2008. - 448 с.
  18. Кракауэр З. Жак Оффенбах и Париж его времени. - М.:Аграф, 2000. - 416 с.
  19. Левая Т.Н. Русская музыка начала ХХ века в художественном контексте эпохи. - М.: Музыка, 1991. - 166 с.
  20. Лотман Ю.М. Архитектура в контексте культуры / Лотман Ю.М. Семиосфера. - СПб.:Искусство-СПб, 2004. - С. 677-684
  21. Мильштейн Я.И. Ференц Лист. - М.:Музыка, 1999. - 654 с.
  22. Савченко М.Р. Зал и зрелище. Условия видимости: кинозалы, театральные, концертные, спортивные залы и арены. Функциональная форма. Критерий комфортности. - М.: Издательство ЛКИ, 2007. - 199 с.
  23. Сапонов М.А. Русские дневники и мемуары Р.Вагнера, Л.Шпора, Р.Шумана. - М.:Дека-ВС, 2004. - 344 с.
  24. Столпянский П.Н. Музыка и музицирование в старом Петербурге. - Л.: Музыка, 1989. - 223с.
  25. Холопова В. Понятие "музыка" // Муз. Академия. - 2003. - №4. - С.1-11
  26. Хрипунов Ю.Д., Гнедовский С.В. Архитектура советского театра. - М.:Стройиздат, 1985. - 400с.
  27. Чередниченко Т.В. Музыкальный запас. 70-е. Проблемы. Портреты. Случаи. - М.: Новое литературное обозрение, 2002. - 592 с.
  28. Шабалина Л.К. Столичные и провинциальные музыкальные общества XIX - начала XX в. в России // Известия Уральского государственного университета. - 2008. - № 59. - С. 269-279.
  29. Элементы стиля. Энциклопедия архитектурных деталей / под ред. С.Кэллоуэй [2 изд]. - М.:Магма, 2006 - 592 с.
  30. Addis B. A brief history of Design methods for Building acoustics // Proceedings of the Third International Congress on Construction History. - Cottbus, May 2009. - p.1-10.
  31. Appleton I. Buildings for the Performing Arts: A design and Development guide. [2nd ed.] - Oxford: Elsevier, 2008. - 283 pp.
  32. Architectural theory: an anthology from Vitruvius to 1870 / ed. by H.F.Mallgrave [in 2 vols.]. - Vol. I - Malden: Wiley-Blackwell Publ., 2006 - 590 pp.
  33. Bagenal H. Bach's Music and Church Acoustics // Music & Letters. - 1930. - Vol. 11. - № 2 (Apr., 1930). - pp. 146-155.
  34. Bagenal H. Musical Taste and Concert Hall Design // Proceedings of the Royal Musical Association, 78th Sess.(1951 - 1952). - L.,1952. - Pp. 11-29.
  35. Baron J.H. Intimate Music: A History of the Idea of Chamber Music. - Hillsdale: Pendragon Press, 2003. - 489 рр.
  36. Barron M. Auditorium acoustics and architectural design. - L.:E & FN Spon, 1993. - 464 pp.
  37. Beranek L.L. Acoustics. [5th ed] -Cambridge, MA: Cambr.Univ.Press, 1996 - 491 pp.
  38. Beranek L.L.. Subjective Rank-Orderings and Acoustical Mesurements for Fifty-Eight Concert Halls // Acta Acustica united with Acustica. - 2003. - Vol. 89. - Pp.494-508.
  39. Beranek L.L. Concert halls and opera houses: music, acoustics, and architecture. [2nd ed.] - NY.:Springer, 2004. - 661 pp.
  40. Blaschke B., Lipschitz L. Architektur in Wien 1850 bis 1930: Historismus, Jugendstil, Sachlichkeit. - Wien: Springer, 2003. - 245 S.
  41. Blesser B, Salter L.-R. Spaces speak, are you listening? experiencing aural architecture. - Cambridge,Mass.: MIT Press, 2007 - 437 pp.
  42. Bletter R.H. The Interpretation of the Glass Dream-Expressionist Architecture and the History of the Crystal Metaphor // The Journ. of the Soc. of Architectural Historians. - 1981 - Vol. 40. - №1. - pp. 20-43.
  43. Boghossian P. Explaining Musical Experience - in: Philosophers on Music: experience, meaning, and work / ed. K.Stock. - NY: Oxf. Univ. Press, 2007. - Pp.117-129.
  44. Greenwood R. Carnegie Hall: [Электронный документ] // US Dept of the Interior - National Register of Historic Places Inventory. - National Park Service.-1975-05-30. - (26.10.2009).
  45. Farina A., Commins D.E., Prodi N. Experimental analysis of the acoustical behavior of Musikverein in concert and ballet configurations [Электронный документ]: // Proceedings of ACOUSTICS`08 PARIS (June 29 - July 4). - (12.11.2009).
  46. Faulk B.J. Music hall and modernity: the late-Victorian discovery of popular culture. - Athens,OH: Ohio University Press, 2004. - 244 pp.
  47. Forsyth M. Buildings for music. - Cambridge,Mass.: MIT Press, 1985. - 398 pp.
  48. Gooley D. Franz Liszt: The Virtuoso as Strategist. - in: The musician as entrepreneur, 1700-1914: managers, charlatans, and idealists / ed. W.Weber. - Bloominton:Indiana Univ.Press, 2004. - 269 pp.
  49. Kelly E.H., Architectural acoustics, or The Science of Sound Application Required in the construction of Audience Rooms. - Buffalo: Bensler & Wesley, 1898. - 113 pp.
  50. Kilde J.H. When Church Became Theatre: The Transformation of Evangelical Architecture and Worship in Nineteenth-Century America. - NY: Oxf.Univ.Press, 2005. - 328 pp.
  51. Kramer L. Franz Liszt and the Virtuoso Public Sphere - in: Musical Meaning: Toward a Critical History. - Berkeley:Univ. of Calif. Press, 2002. - 335 pp.
  52. Kuttruff H. Acoustics: An introduction. - NY: Taylor & Francis, 2007. - 457pp.
  53. Lacatis R., Gimenez A., Barba S.A., Cerda S., Romero J. Cibrian R. Historical and chronological evolution of the concert hall acoustics parameters [Электронный документ]: // Proceedings of ACOUSTICS`08 PARIS (June 29 - July 4). - (11.11.2009).
  54. Long M. Architectural Acoustics. - San Diego: Elsevier, 2006. - 844pp.
  55. Love H. How Music Created a Public // Criticism. - 2004 - Vol. 46. - №2. - pp. 257-271.
  56. Mallgrave H.F. Modern Architectural theory, A Historical Survey, 1673-1968. - NY: CambrUnivPress, 2005 - 503 pp.
  57. McFarlane M., McVeigh S. The String Quartet in Eighteenth-century Provincial Concert Life - in: Musuc in the British provinces, 1690-1914 / ed.by R.Cowgill and P.Holman. - L.:Ashgate Publ., 2007. - 403 pp.
  58. McVeigh S. Introduction - in: Concert life in eighteen-century Britain / ed. S.McVeigh and S.Wollenberg. - L.:Ashgate Publ., 2004. - P.1-15.
  59. Madanipour A. Public and private spaces of the city. - L.:Routledge, 2003. - 264 pp.
  60. Marshall L. Bootlegging. Romanticism and Copyright in the Music Industry. - Padstow, Cornwall: SAGE Publ., 2005. - 169 pp.
  61. Metzner P. Crescendo of the Virtuoso: Spectacle, Skill, and Self-Promotion in Paris during the Age of Revolution. - Berkley: Univ. of Calif. Press, 1998. - 353 pp.
  62. Opening of the Crystal Palace, June 10th, 1854 // The Musical Times and Singing Class Circular - 1854 - Vol. 6. - №126 (Jun. 15). - Рp. 99-100.
  63. Orlikowski W., Yates J. Genre Systems: Structuring Interaction through Communicative Norms [Электронный документ]: // MIT Center for Coordination Science [MIT Center for Collective Intelligence], - CCS Working Paper #205, Sloan WP #4030. - July 1998 (03.12.2009).
  64. Pelletier L. Architecture in Words: Theatre, language and the sensuous space of architecture. - L.:Routledge, 2006 - 241 pp.
  65. Pratt W.S. The history of music: a handbook and guide for students. - NY.:G.Schrimer, 1907. - 683pp.
  66. Raichel D.R. The science and applications of acoustics. [2nd ed.] - NY:Springer, 2006. - 660 pp.
  67. Ringer A.L. Musical Taste and the Industrial Syndrome. A Socio-Musicological Problem in Historical Analysis // International Review of the Aesthetics and Sociology of Music. - 1994. - Vol. 25. - № 1/2 (Jun. - Dec.). - pp. 79-92.
  68. Sabine P.E. Acoustics and Architecture - York, PA:Maple press, 2008 - 344 pp.
  69. Sabine W.C. The accuracy of Musical Taste in regard to Architectural Acoustics. The Variation in Reverberation with Variation in Pitch. - in: Collected papers on acoustics.- Harvard: Harv.Univ.Press, 1922. - Pp 69-106.
  70. Schroeder M.R., Gottlob D., Siebrasse K.F. Comparative study of European concert halls: correlation of subjective preference with geometric and acoustic parameters // Journal of Acoustic Soc.Am. - 1974. - vol.56. - №4. - Pp. 1195-1201.
  71. Siry J.M. Chicago's Auditorium Building: Opera or Anarchism // The Journal of the Society of Architectural Historians. - 1998. - Vol. 57. - №2. - Pp.128-159.
  72. Smith T.R. Acoustics in relation to Architecture and Building. - L.:Crosby Lockwood, 1884. - 165 pp.
  73. Southy R. Music-making in north-east England during the eighteenth century. - Burlington:Ashgate Publ., 2006. - 259 pp.
  74. Tengbom I. Koncerthisbyggnaden // Stockholms Koncerthus: minnesskrift vid invigingen. - Stockholm: PA Norstedt&Soner, 1926 [repr.1998 by Norstedt Tyckeri]. - P.41-49
  75. Thompson E.A. The soundscape of modernity: architectural acoustics and the culture of listening in America, 1900-1933. - Cambridge, Mass.: MIT Press, 2002. - 500 pp
  76. Thompson S. Determinants of listeners' enjoyment of a performance //Psychology of Music. - 2007. - Vol.35. - №1. - Pp 20-36.
  77. Weber W. Music and middle class: the social structure of concert life in London, Paris and Vienna between 1830 and 1948 [2nd ed]. - L.:Ashgate publishing, 2003. - 212 pp.
  78. Weber W. Redefining the Status of Opera: London and Leipzig, 1800-1848 // Journal of Interdisciplinary History. - 2006. - Vol.36. - №3. - Pp. 507-532.
  79. Wollenberg S. Music at Oxford in the eighteen and nineteen centures. - NY:Oxf.Univ.Press, 2001. - 250 pp.




[17.02.2009]

eXTReMe Tracker